Reklamácie

Záručná doba na tovar je poskytnutá štandardne na 2 roky ak nie je v záručnom liste a na predajnom doklade stanovené inak. Záručná doba začína plynúť prevzatím tovaru kupujúcim. Podmienkou uznania reklamácie je dodanie dokladu o kúpe tovaru a tovaru samotného.  Z hygienických dôvodov prijímame do reklamačného konania len čisté a riadne zabalené výrobky.

Tovar je nutné odoslať (poštou alebo kuriérom) na adresu:

Matrace – ZdriemniSi
Veľký diel 4244/24
010 01 Žilina
SLOVENSKO

Zákonná lehota pre vybavenie reklamácie je 30 dní.

Viac o reklamáciach a podmienkach nákupu nájdete v našich všeobecných obchodných podmienkach.

Článok VI
Reklamačný poriadok
6.1. Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami, ako aj s
vlastnosťami a v akosti tak, ako to bolo uvedené na stránke. Predávajúci zodpovedá za to, že tovar v čase plnenia má také požiadavky a vlastnosti, a že ho možno použiť na účel, na ktorý je určený. Predávajúci tiež zodpovedá za to, že tovar nemá právne vady.
6.2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho. Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné podmienky na príslušnej podstránke predávajúceho a kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.
6.3. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci (prípadne v dlhšej lehote, ak je to pri konkrétnom tovare výslovne uvedené).
6.4. Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho za vady ako v bode 6.3., nie však kratšej ako jeden rok od dodania veci. Takáto informácia bude vždy uvedená pri konkrétnom tovare, a teda kupujúci o tom bude oboznámený.
6.5. Predávajúci pri konkrétnom tovare informuje kupujúceho, či tovar je nutné montovať, či inštalovať. Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak
a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná predávajúcim alebo
na jeho zodpovednosť, alebo
b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v
dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol predávajúci
alebo dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.
6.6. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa bodu 6.3., alebo 6.4., predpokladá sa, že ide o vadu,
ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad
nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
6.7. Len čo kupujúci zistí vadu prevzatej veci, je povinný vec uschovať po primeranú dobu, ktorú
určí scudziteľ na preskúmanie vady, resp. je povinný postupovať podľa tohto reklamačného
poriadku a vadu vytknúť predávajúcemu.
6.8. Predávajúci odporúča kupujúcemu, aby pri vytknutí vady urobil kupujúci aj fotografický
materiál, tiež aby kupujúci vadu, čo najpresnejšie popísal, a to aj ohľadne jej rozsahu, dátumu zistenia vady, jej prejavov a pod. Kupujúci môže vadu vytknúť aj prostredníctvom formulára zverejneného na stránke.
6.9. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť – a to podľa podmienok reklamačného poriadku.
6.10. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim.
6.11. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 6.10., len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa bodu 6.3., alebo 6.4. Predávajúci však odporúča kupujúcemu vytknúť vadu bezodkladne po jej zistení, aby sa vada nezväčšovala, resp. aby sa minimalizovali prípadné škody vzniknuté kvôli vade. Predávajúci odporúča kupujúcemu, aby vadnú vec nepoužíval. Kupujúci má voči predávajúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá predávajúci, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Kupujúci musí toto právo uplatniť u predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z kúpnej ceny alebo vrátenia celkovej ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
6.12. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
6.13. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
6.14. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
6.15. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni v súlade s bodom 6.18. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
6.16. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sabod 6.11.nevzťahuje. Náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom kupujúci musí právo uplatniť u predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z kúpnej ceny alebo vrátenia celkovej ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
6.17. Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred odoslaním objednávky, predávajúci oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie predávajúceho.
6.18. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže kupujúci požadovať jej bezplatné odstránenie. Predávajúci vadu odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady.
6.19. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. Ak to kupujúcemu nespôsobí ťažkosti, tak predávajúci môže nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami.
6.20. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 6.19. druhá veta.
6.21. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
6.22. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo osobe podľa bodu 6.17. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.
6.23. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
6.24. Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
6.25. Pri odstránení vady výmenou veci nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
6.26. Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa bodov 6.3. až 6.5.
6.27. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo má kupujúci pri odstrániteľných vadách, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže vec riadne užívať. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá nebráni riadnemu užívaniu veci, má kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
6.28. Nadobúdateľ má právo odstúpiť od zmluvy aj vtedy, ak ho scudziteľ výslovne ubezpečil, že vec má určité vlastnosti, najmä vlastnosti vymienené nadobúdateľom, alebo že vec nemá žiadne vady, a toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým.
6.29. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:
a) predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
b) predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s bodom 6.22. a 6.24.
c) predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa bodu 6.20.
d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo
odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
f) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote
alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
6.30. Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy
podľa bodu 6.29. písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.
6.31. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
6.32. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 6.29., ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.
6.33. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
6.34. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
6.35. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
6.36. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu (vrátane nákladov na prepravu) alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
6.37. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
6.38. Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorá je širšia ako zákonná záruka. Takáto spotrebiteľská záruka je uvedená na stránke pri konkrétnom tovare; ide napríklad o dĺžku záručnej doby.
6.39. Ak má vec vady, o ktorých predávajúci vie, upozorní na ne kupujúceho pred uzavretím zmluvy. Na takéto vady sa zodpovednosť predávajúceho nevzťahuje. Ak dodatočne vyjde najavo vada, na ktorú predávajúci kupujúceho neupozornil, má kupujúci právo na primeranú zľavu z dojednanej ceny zodpovedajúcu povahe a rozsahu vady; ak ide o vadu, ktorá robí vec neupotrebiteľnou, má tiež právo od zmluvy odstúpiť. Právo odstúpiť od zmluvy má kupujúci aj vtedy, ak ho predávajúci ubezpečil, že vec má určité vlastnosti, najmä vlastnosti vymienené kupujúcim, alebo že nemá žiadne vady, a toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým.
6.40. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
a) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
b) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu
tovaru,
c) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním
starostlivosti o tovar,
d) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v
rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého
používania tovaru,
e) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými
udalosťami,
f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
g) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či
atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
h) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby,
i) ak vlastnosti tovaru nezodpovedajú všeobecným požiadavkám a ak na to bol kupujúci
poučený a kupujúci s tým súhlasil. a osobitne ste vyjadrili výslovný písomný súhlas
s uvedeným nesúladom.
6.41. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po
ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s
tovarom, resp. písomne doručený doklad o vybavení reklamácie.
6.42. Predávajúci aj kupujúci súhlasia, že reklamáciu možno vybaviť aj elektronickými prostriedkami
(najmä e-mailom), okrem prípadov, keď je nutné tovar odoslať, či prevziať.
6.43. Kupujúci má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 11 a nasl. zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, a to subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na takúto žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je
dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
6.44. Predávajúci upozorňuje kupujúceho, že predávajúci neakceptuje doručenie formou dobierky v
prípadoch, ak kupujúci vracia tovar alebo ho zaslania predávajúcemu na posúdenie a pod.
6.45. Reklamovaný tovar možno vrátiť / zaslať na posúdenie na prevádzku predávajúceho: WMS,
s.r.o., Veľký Diel 3323, 010 08 Žilina.
6.46. Ustanovenia tohto článku o reklamáciách výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu
spotrebiteľa. V prípade, že kupujúcim je osoba uvedená v bode 2.5. písm. b), tak na prípadné reklamácie sa vzťahuje Obchodný zákonník, pričom tento reklamačný poriadok sa vzťahuje iba podporne; záruka sa poskytuje iba v rozsahu 1 roka.

Článok IX
Odstúpenie od zmluvy
9.1. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa bodu 9.2 okrem
zmluvy, ktorej predmetom je:
a) poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo
pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne
zmiešaný s iným tovarom,
g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy,
pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu
cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú
spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
j) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
k) tovar zakúpený na verejnej dražbe,
l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom
automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
m) dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona o ochrane spotrebiteľa (t.j. že spotrebiteľ bol poučený o strate práva na odstúpenie od zmluvy, a že spotrebiteľ výslovne súhlasil so začatím poskytovania služby alebo so začatím dodávania vody, tepla alebo digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
9.2. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim, resp. od uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, alebo od uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči.
9.3. Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi informácie podľa bodu 8.2. písm. f) (o odstúpení do zmluvy) až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 9.2., môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť. Ak predávajúci neposkytol kupujúcemu informácie o odstúpení od zmluvy, kupujúci môže odstúpiť od zmluvy do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa bodu 9.2.
9.4. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom
prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia
posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
9.5. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
9.6. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je zverejnený na stránke predávajúceho.
9.7. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.
9.8. Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy.
9.9. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
9.10. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe zmluvy dodal alebo poskytol viacero produktov.
9.11. Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.
9.12. Doplnkovou zmluvou podľa bodu 9.11. sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.
9.13. Obchodník alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy podľa bodu 9.11. požadovať od spotrebiteľa len úhradu nákladov podľa bodu 9.15., bodu 9.17. a bodu 9.21.
9.14. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy podľa bodu 9.1. zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
9.15. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo
osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady
bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa bodu 8.2. písm. g).
9.16. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti
tovaru; to neplatí, ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa bodu 8.2. písm. f).
9.17. Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľodstúpi od zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, dodávanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo dodanie tepla, a pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c) zákona o ochrane spotrebiteľa (t.j. že spotrebiteľ bol poučený o strate práva na odstúpenie od zmluvy, a že spotrebiteľ výslovne súhlasil so začatím poskytovania služby alebo so začatím dodávania vody, tepla alebo digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy). Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak je celková cena dohodnutá
v zmluve nadhodnotená.
9.18. Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy nevznikajú okrem povinností podľa
bodu 9.14., 9.15. a 9.17. a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa bodu 9.21., žiadne
ďalšie povinnosti alebo náklady.
9.19. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť
spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
9.20. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa bodu 9.19. v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
9.21. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
9.22. Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov za úplné alebo čiastočné dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
a) spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu podľa § 17 ods. 10 písm. c) zákona o ochrane spotrebiteľa,
b) spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa písm. a) stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo
c) obchodník neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona o ochrane spotrebiteľa (t.j. že spotrebiteľ bol poučený o strate práva na odstúpenie od zmluvy, a že spotrebiteľ výslovne súhlasil so začatím poskytovania služby alebo so začatím dodávania vody, tepla alebo digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy).
9.23. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 9.19. pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
9.24. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 9.19. rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
9.25. Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od
zmluvy sa zakazuje.
9.26. Na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov obchodníka, ktorej predmetom je digitálny obsah alebo digitálna služba, sa vzťahuje
§ 852m ods. 3, 5 až 8 Občianskeho zákonníka.
9.27. Kupujúci (len fyzická osoba – spotrebiteľ) má v prípade zakúpenia služby „Predĺžené vrátenie –
30 dní (štandardné rozmery matracov)“ právo vrátiť predávajúcemu zakúpený tovar do 30 dní odo dňa jeho doručenia, resp. prevzatia kupujúcim; pričom tovarom sa myslí matrac štandardných rozmerov (t.j. len rozmery 200 cm x 90 cm, 200 cm x 80 cm, 200 cm x 160 cm a 200 cm x 180 cm). Predávajúci si však v takomto prípade vyhradzuje právo vrátený tovar do 10 dní posúdiť ohľadne miery jeho opotrebenia a kupujúcemu vrátiť alikvotne zníženú kúpnu cenu – v tejto lehote oznámi predávajúci kupujúcemu výsledky posúdenia a dôvody zníženia kúpnej ceny. Ak kupujúci s takýmto posúdením nesúhlasí, resp. ak kupujúci nesúhlasí s mierou opotrebenia, či alikvotne zníženou kúpnou cenou, ktorá sa mu má vrátiť, môže si tovar opätovne do 10 dní odo dňa oznámenia posúdenia prevziať späť (t.j. k vráteniu tovaru nepríde). Pri uplatnení tohto práva podľa tohto bodu znáša všetky prepravné náklady kupujúci; body 9.1. až 9.26. platia primerane.
9.28. Predávajúci upozorňuje kupujúceho, že predávajúci neakceptuje doručenie formou dobierky v prípadoch, ak kupujúci vracia tovar.
9.29. Tovar možno vrátiť / zaslať na posúdenie na prevádzku predávajúceho: WMS, s.r.o., Veľký Diel 3323, 010 08 Žilina.
9.30. Ustanovenia tohto článku o odstúpení od zmluvy výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa.